Чому в Україні попри зниження цін на нафту на АЗС не дешевшає пальне
За останній місяць вартість бензину марок А-95 і А-92 в Україні впала лише на 2 копійки: до 19,38 грн./л і 18,66 грн./л, відповідно. Ненабагато більше (на 6 копійок, до 17 грн./л і на 7 коп, до 17,33 грн./л) подешевшав дизель і А-76, передають Вісті.
«Український ринок реагує на світові тренди, але аж ніяк не у всіх сегментах. До прикладу, оптові ціни дійсно знижуються, причому шостий тиждень поспіль. Але роздрібні тарифи при цьому чомусь залишаються напрочуд стабільними», – дивується аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
Самі рітейлери пояснюють своє небажання знижувати ціни просто: роздріб, нібито, не може «так швидко реагувати на світове здешевлення нафти». Як пояснили в прес-службі компанії «Стейт Оіл», пальне, вироблене з нафти за $36, поки що є тільки «на папері», а не в ємностях автозаправних станцій.
«Ми ще не продали бензин і дизель, закуплені в листопаді, а тоді на опті вони були значно дорожчі, ніж зараз. В принципі, мережі були б готові опустити ціни, але в останній декаді листопада трохи зросли нафтові котирування плюс піднявся курс долара на міжбанку», – пояснюють у компанії.
Деякі експерти припускають, що вітчизняним рітейлерам просто не вигідно грати на пониження. «Нормальною конкуренції на ринку немає через величезну частку тіньового сегмента, зокрема, кустарного виробництва пального», – сказав директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.
Отже, легальним операторам складно протистояти «тіньовикам». Останні тільки за рахунок економії на податках виграють 8-9 грн на літрі. Тому офіційні АЗС і не поспішають знижувати ціни, розраховуючи таким чином зміцнити свій бізнес. Тим більше, що навіть великі знижки не забезпечать їм приплив нових клієнтів. Адже нелегали все одно можуть надати ощадливим водіям ще нижчі ціни.
У нинішні порівняно високі ціни рітейлери закладають політичні, валютні, економічні та інші ризики.
«Зараз ніхто не розуміє, за якими правилами в підсумку буде працювати галузь», – зазначив керівник спеціальних проектів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев. На його думку, якщо трейдери не закладуть в кінцеву вартість бензину якусь «рятівну подушку» і в результаті прорахуються у своїх прогнозах, то зазнають величезних збитків.
Відносне затишшя на міжбанківському валютному ринку і навіть невелике зміцнення гривні за останні кілька днів, на думку Рябцева, не може вплинути на вартість бензину. «Дійсно, на міжбанку спостерігаються певні коливання вартості американської валюти. Але якщо усереднити курс за тиждень, то особливих змін немає. Котирування знаходяться приблизно на позначці 24 грн/$ », – говорить він, додаючи, що комерційні банки продають валюту трейдерам приблизно на 1,5 грн дорожче міжбанківського курсу.
Але скільки б високими були ризики продавців, зараз вони отримують рекордні прибутки. Рябцев підрахував, що нинішні ціни на наших АЗС завищені приблизно на 3 грн/л. При цьому до кінця 2015 р експерт не прогнозує серйозних змін вартості бензину.
Чому в Україні попри зниження цін на нафту на АЗС не дешевшає пальне
Reviewed by Світові вісті
on
02:10
Rating:
Немає коментарів: