Супрематизм і дизайн
Супрематістская живопис являла собою динамічні комбінації, створені за допомогою поєднання локальних чистих кольорів і примітивних форм (ліній, кіл, прямокутників). Зіставляючи кольору і розміри художники, створювали унікальний простір, безодню сповнену контрастами, поворотами і переходами.

Сучасники Малевича бачили в цьому стилі величезний потенціал, вважали його сильним і дивовижним. І вони не помилялися. Супрематизм володів широкими декоративними можливостями, а тому був затребуваний не тільки в мальовничій середовищі, але й поза нею.
Незабаром, тільки народжений стиль почав впроваджуватися в повсякденне життя. Супрематичні орнаменти стали з'являтися на текстильних виробах, стрічках, сукнях, сумках, подушках, хустках.
У 1920-х роках несподіваним чином стиль знаходить своє застосування в графічному і інтерьерном дизайні, його риси можна помітити в багатьох предметах меблів. Меблі, розфарбована в прості кольори, зібрана зі смуг дерева або металу не обіцяла комфорту, але незмінно привертала увагу, дивувала, а деколи навіть насторожувала. Саме тому їй стали наповнюватися галереї і навіть деякі будинки.


Через багато років зразки Супрематична меблів і вже тим більше архітектури, можна зустріти все рідше і рідше. Меблі такого роду повинна була стати історією, якій не судилося повторитися. Але так не сталося.
Заха Хадід всесвітньо відомий архітектор їх Багдада - вдихнула життя в стиль початку ХХ століття, по-своєму його переосмисливши, і ставши його новим уособленням. Заха Хадід успішно закінчила Американський Університет в Бейруті, вчилася в школі Архітектурної Асоціації у Лондоні, де її наставниками стали великі майстри свого часу - Рем Колхас і Еліа Зенгеліс. Саме вони помітили талант тоді ще юної студентки, охрестивши її "планетою на своїй власній орбіті".


Ще в студентських своїх роботах автор намагалася використовувати основи супрематизму, проектуючи сучасні споруди. Завдання це було не легким, але архітектор постійно повторювала спроби і з часом домоглася успіху. Сьогодні вона є найбільш значимим представником супрематизму в архітектурі, і тому саме їй було запропоновано працювати над створенням інтер'єру галереї Galerie Gmurzynska (у Цюріху) в стінах якої планувалося розмістити полотна російських супрематистів 20-го століття.

Твори Казимира Малевича, Миколи Суетина, Олександра Родченко, Іллі чашник, Ель Лисицького та Іллі чашник повинні були органічно вписатися в простір галереї, і тому всі її внутрішній простір очікувало перевтілення. Ця територія повинна була бути перероблена в майданчик відповідну духу цих робіт. Саме тому Захе Хадід була надана повна свобода, якою вона і скористалася.
До відкриття виставки в приміщенні ні залишилося нічого старого, простір було змінено до не впізнаваності.
Заха Хадід перетворила внутрішність галереї в динамічний простір, поділене на чорні та білі відсіки.

Це простір було витончено наповнене численними лініями і вигинами, які, прорізаючи зали на крізь, народжували ілюзію безперервного руху. Рухаючись слідом за чорними пластиковими стрічками, що нагадують дитячі аплікації, створені з хаотично складених смуг кольорового картону, відвідувач потрапляє до зони, наповнені абстрактними об'єктами, столами та подіумами. Макети, пластичні композиції, розміщені в центрі кожної зали мають обтічні хвилясті форми і належать куратору виставки.
Вони були спроектовані самої Захой Хадід і повинні були зайвий раз нагадувати про витоки її творчості, про зв'язок її авангардного мистецтва з мистецтвом супрематизму.
Використовуючи пластик і метал, автор створила якесь космічне простір, який хоч і нагадує супрематизм, але не є ним.
Це лише його спотворене відображення, варіація. Це чергова демонстрація використання супрематичних методів в сучасній архітектурі. Химерний і на перший погляд перевантажений рухом інтер'єр, тим не менш не відволікає увагу від мистецтва новаторів ХХ століття, прикріпленого до білим стінам оновленого інтер'єру ...
Джерело http://budivlya-zhitla.net/
Супрематизм і дизайн
Reviewed by Світові вісті
on
23:45
Rating:

Немає коментарів: